antara udang goreng tepung, hang tuah celup dan ismarizal

Itu hari gua pergi interview kerja. Tak payah la gua cerita interview kerja apa, kerja mana, gaji banyak mana apa semua. Buat kecoh je kat blog ni nanti. Yang gua nak fokus kat sini adalah suasana masa interview tu yang macam lahanat. Gile lu! Gua datang siap pakai "kabel wireless" pun boleh termiss interview. Seram juga bai bila tengok sikit punya ramai graduan kat Malaysia berebut-rebut datang. Sampai yang cacat penglihatan pun ada datang interview. Ini betul gua tak tipu ni.
Sampai dah tengahari tu ada la sorang mamat ni datang dok sebelah gua. Gua pun layan la dia nak berbual. Gua memang dari pagi dok sorang saja kat ceruk. Mana boleh ramah-tamah masa-masa macam ni. Semua rival gua tu beb. Musuh bai, musuh! Mamat sebelah gua ni pulak boleh tahan poyo jugak selamba je dia ceramah kat gua pasal homework dia buat before datang interview malam tadi. Dia pandang serong tu gua datang interview otak kosong. Siap basuh gua lagi tu bab patriotisma la, preparation laa, self-motivation laa...mak aii, ini kalau dapat kerja mesti cepat gila kuasa dia ni!
Last-last dengan humblenya gua tanye, " Lu punye nombor giliran bape beb?"
Dia jawab pun dengan rilek juga, "Nombor 710".
Hahh, bodoh! Pukul seploh malam karang pun belum tentu lu dapat interview la bai! Gua yang nombor lima ratus lebih ni pun dah nak menangis jam 4.30 petang.
Tapi makian di atas dalam hati gua saja. Mana sampai hati gua nak maki unemployed people.
Kamarul & Ros • Sanding Bangi (5) Kamarul & Ros • Sanding Bangi (3) Kamarul & Ros • Sanding Bangi (2) Kamarul & Ros • Sanding Bangi (23) Kamarul & Ros • Sanding Bangi (21) Kamarul & Ros • Sanding Bangi (18) Kamarul & Ros • Sanding Bangi (17) Kamarul & Ros • Sanding Bangi (7) Kamarul & Ros • Sanding Bangi (29) Kamarul & Ros • Sanding Bangi (27) Kamarul & Ros • Sanding Bangi (24 Kamarul & Ros • Sanding Bangi (14) Kamarul & Ros • Sanding Bangi (10)
Oh, ini semua gambar sedutan dari perkahwinan Kamarul dan Ros. Gile grand wei siap ada nyanyi-nya tuh! Ros ni lu bagi saja lagu apa semua dia boleh bawak. Lagu Siti Nurhaliza dia boleh bawak. Lagu Rossa lagi la dia tapau. Tahniah ko dua orang.
Terima kasih sudi kunjung.
Aie Thoiron Ababil's Facebook profile

8 komplen:

fahruzzaman.Ismail said...

no 4 dr ayas tu cantik!
yg lain cantik gak,tp tu touch lebig skit la.

haha

salute!!!

Aie said...

fahruzzaman: gua malas la nak touch up. gua mana reti. gua pakai paint je reti. hahahaha

Anonymous said...

lu punyer gmbr buat gua respek sama lu...

woi,
manchester united xpayah sumbat gol pn malam td...
tapi boleh menang juara liga jugak...
power x?
hahaha

skandal ismarizal said...

mane ismarizal????

FarEast said...

entah nya ... mana citer ismarizal? hahaha

oranglidi said...

hahahahaha.. semat wei gambar2 ni..

ahmoi said...

ha??interview mane ni???

Hafidz Kamaruddin aka HPP said...

baju dia sebijik baju klien gua

hahaha