kemunduran teknologi VS kecuaian diri sendiri

Hari ni sepanjang hari aku rasa bosan. Gile bosan gila babi tak ingat ni. Aku godek2 PC, dah kering air liur gelak layan muvi, aku layan CS3 pulak. memang bahana. "Ah! gi CC jap ah! bole hapdet mende alah aku edit ni!" (actually umah pakcik aku kat serdang ni takdak internet) --------------------------------------------------------------------------------------------------- Di CC (nama kedai dirahsiakan atas keselamatan pengusaha CC tersebut) Aku dapat komputer yang rupanya agak mundur juga. Takpa lah. Aku bukan nak main game pon, nak men internet jek. Yeah, boleh update sikit blog aku nih. Tapi aku rilek dulu. Aku layankan perasaan dulu. Bukak myspace, bukak facebook. Segala-gala portal yang aku ada la ringkasnya. "Ah, dah bosan dah. Idea pon datang. Dah sampai masa dah ni..." 5 minit kemudian "Ini memang babi punya CC! Speaker kuat-kuat boleh beli tapi satu USB port pon takdak kat PC dia...fak betol, membazir duit aku je. Abes, camna aku nak haplod gambar-gambar super aku nih?!" Pakcik di sebelah tenung je tulisan aku. Mampos ko la pakcik! Balik umah la woi dah tua-tua pon sibuk nak men mespes lagi. Nak carik bakal bini muda la kunun! Sekian lepas geram dari saya hari ini. ++Moral: Sila pastikan kehadiran USB port di setiap CC yang anda kunjungi sebelum login. Kecuaian macam ini boleh bawa padah pada perasaan sendiri.

3 komplen:

fareezkario said...

haha..padan muke..len kali pg cc tpt aku je..free je..nak dtg bgtu dulu..hehe

Alia Burhanuddin said...

haha kau sangat bangang aie.

Aie said...

fareez: btolkah ni? esok aku datang!

alia: haha babi ko alia!