sekali sekala layan sedih

Ade si gadis nih, dia dari broken family, tak kaya tapi cantik dan baik. Dia berkenalan dengan seorg lelaki kaya raya, normal & respected family, tak hensem dan baik. Dorang plan nak get married, tapi sejurus saja si parents laki nih tau yang si gadis tadi datang dari broken family, ibubapa dah bercerai apa semua, mereka terus ragu-ragu & agak keberatan untuk menerimanya. Si gadis pula jadi sedih sebab dia "tak ada kene-mengena dengan semua itu" Kisah di atas adalah adaptasi dari perbualan YM aku dan salah sorang rakan lama. Lama tak lama sangat la.... Cuma jarang berbual saja. Sedih aku mendengarnya...Simpati pun ada datang juga. Agak bullshit juga ya masyarakat zaman sekarang. Harap rakan-rakan lain tidak terjerumus dalam kes sebegini..tapi kalau ada boleh kongsi dengan aku. Aku pendengar yang hebat tau..tapi mungkin kadang-kadang kalau kisah kau terlalu panjang aku boleh tertidur sepanjang proses mendengar tu. Aie Thoiron Ababil's Facebook profile

1 komplen:

Anonymous said...

pendengar yg hebat????tak penah pon dengar i ckp..ke dengar i bebel.... =(