antara kerjaya dan air mata

Lu orang kalau diberi peluang lu nak kerja yang lu terpaksa buat ke atau yang lu memang minat? Cuba kongsi dengan aku pendapat korang...Aku sekarang sangatlah in the very dilemma..

lion post

Ya, ini hanya gambar hiasan!

Sifu aku kata (nama sifu ni terpaksa aku rahsiakan nanti dia marah atau kutuk aku dalam blog dia) kalau minat semua jadi...tak semestinya kerja tetap gaji besar je kau hepi...haha Aie Thoiron Ababil's Facebook profile

11 komplen:

Kiubrubik said...

kamera apa ni bro?

cik ecah said...

ko da dapat offer letter ke wei?

Anonymous said...

alangkah bahagianya hidup kalau dpt keje yg betul2 kita minat. setuju ngan kata2 sifu ko tu bro..hidup biar sedap!!

Anonymous said...

memang aku stuju sangat tu weh

gaji besa = kene maki ngn bos/anak buah, keje rajin pun fix income

kalo photography, kerja lebeh masa = lebeh income, ada betui ka ahaha

kepuasan pun sama

Anonymous said...

bagi aku ... kalau btol2 keje yg aku nak buat, aku nak jd full time photographer je ... utk animal planet ... best~! hehe ... tp dpt keje skang pon, alhamdulillah ... aku syukur ... dgn zaman skang nie, org tgh buang keje ... hehe

FARYN said...

buat keje yg menenangkan jiwa ko..
kadang2 gaji byk pun,hati tak gembira tak guna gak...pilihan tu masih ada ;)

Perambat said...

ko dapat keja jadi penari tarian singa ke aie? hehe...sangat best kalu ko yg pegang kepala tu..ikut rentak shuffle dance...muahaha
btw, keja apa yg ko dapat?

Aie said...

marzuki: masa ni pkai D40 lagi

cik PA: saspen kan? haha

cak: Kalau kerja yang dapat gi China pon bes juga haha

syuk: ko pro syuk haha

fareast: bila nak bukak kompeni ni paiz?

faryn: aku setuju dgn statement kau faryn

mazri: kerja aku rahsia la mazri ngehehehe

Anonymous said...

wehuuu..
bz bodo2 je
huhu
wahaha..
aku klu bley nk still dok dlm gvrment..
pas 2 buat site income yg len..bru kaye hehehe

AA said...

wat keje yg ko minat la..
gaji besar pun,if pg2 nak pegi keje masalah besar (malas la tuh), susah nak tahan.. wat seksa diri jer doww

ko minat fotografi? wat jerr.. yg pnting rajin dan minat maa

p/s: suma keje ada pro n cons nya.. tpulang pada kita

Anonymous said...

no comment...hehe msti la buat ape yg disukai....